Strony, sklepy i aplikacje internetowe

Potrzebujesz pomocy?

Strony internetowe

  1. Jaki jest koszt przygotowania strony internetowej?

    Każdy biznes jest inny i w związku z tym również potrzeby w stosunku do strony internetowej bywają różne. W związku z tym przystępując do każdego projektu przygotowujemy wycenę indywidualnie, w oparciu o potrzebne funkcjonalności. Strona firmowa zawierająca "typowe" elementy, jak np.:

    • opis oferty, produktów, usług
    • galerie ze zdjęciami
    • dane kontaktowe, mapki położenia firmy
    • formularze zamówienia/wyceny
    • innego rodzaju podstrony zawierające opisy
    • możliwość samodzielnego, łatwego zmieniania treści i elementów w menu (tzw. system CMS)

    kosztuje od ok. 2000 zł netto.

  2. Ile czasu trwa przygotowanie strony internetowej?

    Działamy bardzo szybko, ale podobnie jak w poprzednim pytaniu- wiele zależy od ostatecznej funkcjonalności serwisu. Dokładny termin, którego zawsze dotrzymujemy, podajemy w momencie gdy ustalone są już wszystkie szczegóły na temat projektu. Orientacyjny czas przygotowania niektórych projektów podajemy poniżej:

    • strona - wizytówka firmowa - ok. 10-14 dni
    • sklep internetowy - ok. 30 dni
    • większy projekt programistyczny - od 45 dni

    Należy mieć również na uwadze, że wykonanie strony internetowej przebiega w etapach, w których w kilku miejscach nasze prace zostają wstrzymane aż do momentu otrzymania odpowiedniej informacji od Ciebie (np. akceptacja projektu graficznego). W związku z tym wiele zależy również od sprawnej komunikacji.

  3. Jakie są etapy przygotowania strony internetowej?

    Procedura przygotowania strony internetowej może być różna, w zależności od stopnia rozbudowania projektu. Dla średnio skomplikowanych stron przedstawia się ona następująco:

    1. Gromadzenie informacji
      Doprecyzowujemy wszystkie detale związane z zamawainym projektem. Staramy się możliwie najdokłądniej określić wszystkie szczegóły, tak aby warunki wykonania były jasne dla obydwu stron. Określamy zakres funkcjonalności, oczekiwany wygląd i elementy jakie znajdą się na witrynie. Zakończeniem tego etapu może być podpisanie umowy jeśli któraś ze stron uzna, że ma taką potrzebę.
    2. Przygotowanie projektu graficznego
      Na podstawie zebranych informacji przygotowujemy projekt graficzny strony głównej i przesyłamy go do wglądu. Wspólnie zastanawiamy się nad tym czy spełnia on Twoje oczekiwania i nanosimy ewentualne zmiany. W momencie zaakceptowania głównego widoku przygotowujemy projekty dla wszystkich pozostałych i ponownie przesyłamy je do akceptacji.
    3. Pocięcie i zakodowanie projektu
      W pełni zaakceptowany projekt graficzny tniemy na poszczególne elementy i kodujemy tworząc z niego w pełni funkcjonalną stronę. Testujemy gotową stronę upewniając się, że wyświetla się prawidłowo pod wszystkimi popularnymi przeglądarkami, rozdzielczościami i systemami.
    4. Wdrożenie systemu CMS (zarządzania treścią strony)
      Do gotowej strony podpinamy prosty w obsłudze system, który będzie umożliwiał Ci samodzielną zmianę treści na stronie.
    5. Testowanie
      Gotowy projekt przechodzi przez fazę naszych wewnętrznych testów po czym przesyłamy Ci jego podgląd. Ewentualne kwestie wymagające zmiany zgłaszane są w naszym systemie, po czym nanosimy stosowne poprawki.
    6. Rozliczenie i uruchomienie gotowej strony
      Po zakończeniu testów i stwierdzeniu, że projekt został wykonany zgodnie z założeniami wystawiamy fakturę. Po jej opłaceniu uruchamiamy stronę internetową na wskazanym przez ciebie serwerze oraz wybranej domenie.
  4. Czy z posiadaniem strony związane są jakieś dodatkowe opłaty?

    Przygotowując stronę ponosisz jednorazową opłatę za jej stworzenie. Istnieją również koszty związane z jej utrzymaniem i są to domena (adres strony) oraz serwer (miejsce, w którym przechowywana jest twoja strona, tak aby była przez cały czas dostępna).

    Koszt domeny zależny jest od firmy trzeciej ponieważ to u niej regulujemy tę opłatę. Zazwyczaj jest to kwota w przedziale: 60-120 zł netto.

    Jeśli chodzi o opłatę za serwer, to wynosi ona 78 zł netto rocznie. Jeśli jednak przewidujesz ogromny ruch na stronie (setki tysięcy odwiedzin miesięcznie) i potrzebujesz mieć dostęp do serwera poprzez FTP, to być może w twoim przypadku lepsze będzie wykupienie indywidualnego hostingu. Zazwyczaj jest to jednak zbędne i generuje jedynie dodatkowe koszty.

    Zamawiając u nas stronę internetową domenę oraz hosting otrzymujesz na rok za darmo.

  5. Czy korzystacie z szablonów tworząc projekty stron?

    Przeważnie nie. Niemal każdy projekt wykonujemy indywidualnie, od podstaw, w oparciu o wspólne ustalenia. Korzystanie z gotowych szablonów może być dobrym pomysłem jeśli posiadasz raczej niewielki budżet na wykonanie strony, a budowanie profesjonalnego wizerunku firmy leży na nieco dalszym planie.

  6. Jakie dane są potrzebne do skonfigurowania wysyłania wiadomości e-mail przez moją stronę korzystając z wybranego adresu e-mail?

    Potrzebujemy analogicznych danych jakie podajesz w dowolnym programie pocztowym konfigurując swoją skrzynkę e-mail:

    1. adres e-mail
    2. hasło do powyższego e-maila
    3. adres hosta smtp do wysyłania wiadomości
    4. numer portu do wysyłania wiadomości - przeważnie jest to numer 587, ale równie dobrze może być inny

    W przypadku niektórych skrzynek konieczne jest również podanie dodatkowych informacji, np. sposobu szyfrowania. Wszystkie te dane możesz zdobyć od swojej firmy hostingowej. Przydatne, choć nie bezwzględnie wymagane będzie również podanie adresu strony, na której można logować się do podanej skrzynki.

  7. Jak dbać o bezpieczeństwo mojej strony?

    Dlaczego należy dbać o bezpieczeństwo?

    Strona internetowa, podobnie jak każdego rodzaju oprogramowanie podatna jest na ataki hakerskie oraz zawirusowanie. W przypadku indywidualnie tworzonych systemów, dużych stron czy portali tego rodzaju ryzyko jest mniejsze, natomiast w przypadku mniejszych stron, które wykonywane są mniejszym kosztem, a więc w oparciu o popularne systemy CMS, jak np. Wordpress ryzyko to rośnie.

    Wspomniany Wordpress jest znakomitym systemem, o bardzo wielu zaletach, o czym świadczy fakt, że napędza ok. 1/4 całego światowego Internetu. Jest to więc zdecydowanie najbardziej popularny system, ale w związku z tym również wysoce podatny na wszelkiego rodzaju ataki hakerskie. Działanie hakerów polega przeważnie na wykorzystywaniu nowo odkrytych luk w oprogramowaniu i skanowaniu Internetu w poszukiwaniu stron potencjalnie narażonych na te luki, tak aby wstrzyknąć złośliwy kod. Najczęściej korzyścią takiego działania jest rozsyłanie spamu przez zaatakowaną stronę lub wspomaganie pozycjonowania własnych stron poprzez dodawanie na zainfekowanych stronach linków prowadzących do własnych zasobów.

    Problemy jakie mogą wynikać z ataku na stronę to:

    1. Zakwalifikowanie domeny jako spamerskiej, a tym samym ograniczenie dostarczalności maili wysyłanych przez skrzynki firmowe pracujące w tej domenie. Zdjęcie swojej domeny z takiej listy może być bardzo trudne i zasadniczo nie podejmujemy się tego rodzaju działań.
    2. Obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwania lub całkowite wykluczenie z nich

    Jak zminimalizować ryzyko zawirusowania mojej strony?

    Należy wykonywać regularne aktualizacje systemu na jakim uruchomiona jest strona oraz zainstalowanych wtyczek. Przed każdą taką aktualizacją trzeba jednak wykonać bezwzględnie kopię bezpieczeństwa plików na serwerze oraz bazy danych. Przeważnie aktualizacja nie powinna w żaden sposób wpłynąć negatywnie na działanie strony, jednak mogą zdarzyć się sytuacje, w których wyniknie jakiś konflikt mechanizmów strony z aktualizacją i wtedy powinna być możliwość przywrócenia strony do poprzedniej wersji, z utworzonej kopii bezpieczeństwa.

    Większość popularnych hostingów wykonuje automatycznie codzienne kopie Twojego serwisu i jeśli masz pewność, że w przypadku problemów możesz zwrócić się do swojej firmy hostingowej o przywrócenie danych z kopii, to możesz swobodnie wykonywać aktualizacje, niczym się nie martwiąc.

    Jeśli natomiast nie potrafisz lub nie chcesz samodzielnie zajmować się tego rodzaju kwestiami, to możesz skorzystać z naszego pakietu Bezpieczna strona.

  8. Jak ustawić domenę aby wskazywała na serwer?

    W firmie, w której masz wykupioną domenę należy zalogować się do panelu używając danych dostępowych, które podałeś podczas zakładania domeny. Następnie należy wybrać swoją nazwę domeny oraz opcję jej konfiguracji. Odszukaj teraz ustawienia, w których mowa o DNSach i w polach na nie należy wpisać:

    • ns1.hekko.net.pl
    • ns2.hekko.net.pl

    Po zapisaniu zmian może potrwać do 48 godzin zanim domena zacznie wskazywać na nowy serwer.

    Jeśli używasz maila, który ma w nazwie Twoją domenę, to upewnij się, że przed dokonaniem powyższych zmian zapisałeś kopię swoich maili na komputerze. Po przepięciu domeny na nowy serwer będzie konieczne założenie na nim skrzynek e-mailowych na nowo. Będą one wtedy puste dlatego właśnie należy przedtem utworzyć ich kopię.

    Jeśli masz problemy z wykonaniem powyższych czynności, to podeślij nam dane dostępowe do swojej domeny, a więc:

    • adres panelu logowania do domeny (np. https://panel.home.pl , https://konto.nazwa.pl lub inny, wlasciwy dla firmy, w której zakupiono domenę)
    • login
    • hasło

    i wykonamy wówczas te czynności za Ciebie.

  9. Dlaczego na mojej stronie przestała działać mapka Google?

    Google w ostatnim czasie zmieniło swoją politykę odnośnie stosowania ich mapek na swoich stronach, wprowadzając opłaty. Dobra wiadomość jest taka, że za wyświetlenia mapek zapłacimy dopiero po przekroczeniu miesięcznego limitu 100.000 wyświetleń, a koszt na chwilę obecną to 2$ za każde 1000 dodatkowych odsłon, a więc niewiele. Aktualny limit i koszty można znaleźć tutaj: https://developers.google.com/maps/previous-pricing#maps.

    Zła wiadomość jest taka, że nawet jeśli mieścimy się w darmowym limicie, to konieczne jest wykonanie pewnych zmian na stronie aby mapka wyświetlała się ponownie:

    1. Założenie konta Google
    2. Podpięcie pod założone konto karty kredytowej, tak aby Google było w stanie automatycznie pobrać opłatę, gdy zajdzie taka potrzeba
    3. Wygenerowanie nowych kluczy do wyświetlania mapki
    4. Ustawienie kluczy w kodzie strony

    Czynności 1 i 2 musieliby wykonać Państwo we własnym zakresie, natomiast 3 i 4 leżałyby już po naszej stronie. Koszt wykonania usługi to pomiędzy 40, a 80 zł netto, w zależności od tego na ile potrzebna byłaby nasza asysta podczas wykonywania tych czynności.

  10. Dlaczego w moim panelu Wordpress przestały ostatnio działać różne elementy?

    Wordpress 06.12.2018r., po długim czasie przygotowań, wydał wreszcie nową wersję systemu- 5.0, w której największą zmianą jest wprowadzenie zupełnie nowego edytora i filozofii edycji treści. Niestety w związku z tym, że jest to tak duża i gruntowna zmiana, to nowy edytor nie jest wstecznie kompatybilny ze starszą wersją i może niekiedy powodować problemy w edycji stron przygotowanych przed tą aktualizacją. Jest jednak proste rozwiązanie, ktore w większości przypadków pomaga rozwiązać ten problem:

    1. Należy zalogować się do panelu i przejść do zakładki "Wtyczki" -> "Dodaj nową". Jeśli nie widziz takiej zakładki, to w pasku adresu podmień część "index.php" na "plugin-install.php" i przejdź na tak wpisany adres.
    2. Wpisz w wyszukiwarce u góry, po prawej stronie "Klasyczny Edytor"
    3. W wynikach wyszukiwania znajdź wtyczkę o nazwie "Klasyczny Edytor" i kliknij na przycisk "Zainstaluj teraz" obok niej
    4. Poczekaj chwilę aż wtyczka pobierze się i zainstaluje, a następnie kliknij na przycisk "Włącz", który pojawi się w momencie kiedy wtyczka będzie już gotowa
    5. Przejdź teraz do edycji elementu, z którym były wcześniej problemy i sprawdź czy rozwiązanie pomogło

Sklepy internetowe

  1. Jaki jest koszt przygotowania sklepu internetowego?

    Cena zależy od funkcjonalności jakich potrzebujesz. Sklep umożliwiający wykonywanie wszystkich typowych funkcjonalności, jak np.:

    • dodawanie i zarządzanie produktami oraz kategoriami,
    • zarządzanie zamówieniami i klientami,
    • możliwość ustawiania promocji,
    • różne formy płatności za zamówienie,
    • tworzenie stron z opisami (np. Regulamin, Kontakt, Informacje o wysyłce, Polityka prywatności, itp.),
    • podstawowe wyszukiwanie produktów

    kosztuje od ok. 3497 zł netto. Wszelkiego rodzaju są wyceniane osobno.

  2. Co składa się na cenę sklepu internetowego?
    1. Przygotowanie indywidualnej szaty graficznej.
    2. Pocięcie i zakodowanie przygotowanego projektu graficznego.
    3. Wdrożenie szablonu graficznego do sklepu.
    4. Zaprogramowanie funkcjonalności.
    5. Wprowadzenie kilku (do 10) przykładowych produktów.
    6. Wprowadzenie treści działów opisowych, np. Kontakt, Regulamin, itd. (o ile zostanie dostarczona).
    7. Poinstruowanie w zakresie obsługi sklepu (możliwość samodzielnego dodawania produktów, kategorii, informacyjnych stron www, itd.).
    8. Podpięcie domeny pod gotowy sklep.
    9. Testowanie i ewentualne drobne poprawki.

    Rezygnując z elementów od 1 do 4 możliwe jest zmniejszenie kosztów wykonania.

  3. Indywidualne funkcje sklepu internetowego

    Dodanie indywidualnych usprawnień i funkcjonalności może wpłynąć nieco na zwiększenie podstawowej kwoty za wykonanie sklepu internetowego. Przykładowe dodatkowe funkcjonalności, których nie wliczamy w podstawową cenę wykonania to m.in.:

    • Integracje - Wszelkiego rodzaju integracje z zewnętrznymi systemami (księgowymi, magazynowymi, porównywarkami cen, Allegro, płatnościami online, kurierami, systemami do marketingu, rozsyłania newsletterów, serwisami społecznościowymi, itp.).
    • Responsywność - Zoptymalizowanie sklepu do wyświetlania na różnego rodzaju urządzeniach mobilnych.
    • Uzupełnienie treścią - Wprowadzenie opisów do podstron oraz produktów, dodanie zdjęć, itp. Dokładny koszt zależy w największej mierze od liczby produktów oraz formy w jakiej zostaną dostarczone materiały do wprowadzenia.
    • Inteligentna wyszukiwarka - Funkcjonalność wyszukiwarki można bardzo mocno rozbudować (o czym świadczy sukces największej firmy internetowej). Możliwe usprawnienia mogą polegać np. na:
      • podpowiadaniu w trakcie wpisywania konkretnych kategorii czy produktów
      • poprawianiu błędnie wpisanych fraz
      • zapisywaniu tego co wyszukują użytkownicy (np. aby móc poszerzyć asortyment o to)
    • Różne widoki listy produktów

Programowanie portali i aplikacji

  1. Jaki jest koszt przygotowania serwisu/aplikacji takiej jak strona X?

    Niestety nie jesteśmy w stanie określić ceny bez uprzedniego zapoznania się z opisem oczekiwanych funkcjonalności. Jeśli chodzi o wykonanie serwisu podobnego do:

    1. Jednej z naszych realizacji, to jego sposób działania opiera się zazwyczaj na pewnym, autorskim pomyśle właściciela i stanowi jego know-how. Skorzystanie z jego koncepcji byłoby więc nieetyczne i takich realizacji nie podejmujemy się. Jeśli jednak otrzymamy od Ciebie samodzielnie przygotowaną specyfikację, określającą funkcje i sposób działania serwisu, to możemy na tej podstawie przygotować wycenę.
    2. Dowolnego serwisu widocznego w Internecie, to zazwyczaj dość ciężko byłoby przeklikać się przez wszystkie szczegółowe opcje. Czasami wręcz dostęp do nich nie jest od razu możliwy, a np. po jakimś czasie, akceptacji przez administratora czy posiadając jakieś zasoby w serwisie. Mogłoby się też okazać, że po takiej analizie sam nie jesteś świadomy istnienia jakiś pobocznych funkcjonalności, które nie są dla Ciebie istotne, a jednak w znacznym stopniu wpłynęłyby na znaczny wzrost naszej wyceny. Dodatkowo serwisy ewoluują i w trakcie prac mogłoby okazać, że punkt odniesienia na podstawie, którego wykonywana jest realizacja nagle zmienił się. Podstawą ustaleń i współpracy jest więc w takim przypadku zawsze spisana specyfikacja według, której wykonujemy całość.
  2. Jakie wymagania powinien spełnić serwer aby moja aplikacja napisana we frameworku Laravel na nim działała?

    Poniżej można znaleźć listę wszystkich wymagań, które można skopiować i wykorzystać w komunikacji z firmą oferującą usługi hostingowe, tak aby upewnić się, że ich oferta spełni oczekiwania. Serwer powinien:

    1. obsługiwać Laravela - Przede wszystkim należy znaleźć ofertę, w której firma deklaruje, że na ich serwerach można uruchamiać systemy i aplikacje przygotowane na frameworku Laravel. Taki serwer powinien powinien spełniać wszystkie aktualne wymagania, które opisano na stronie tego systemu.
    2. udostępniać możliwość połączenia poprzez SSH
    3. być gotowy do działania - skonfigurowany na gotowo, tak że po wrzuceniu plików oraz zaimportowaniu bazy danych aplikacja będzie działać w przeglądarce bez koniczeności wykonywania żadnych dodatkowych działań.
    4. mieć zainstalowany panel PhpMyadmin - umożliwiający samodzielne tworzenie oraz importowanie baz danych

    Przykład takiego serwera, z którego mieliśmy okazję wielokrotnie korzystać: dhosting.pl lub cyberfolks.pl.

Cięcie i kodowanie stron

  1. Jaki jest koszt cięcia i kodowania strony www?

    Cena kodowania strony internetowej zależy od kilku różnych czynników:

    • stopnia skomplikowania dostarczonego projektu graficznego
    • czy projekt ma być responsywny (dostosowywać się do różnego rodzaju urządzeń)
    • pod jakie przeglądarki powinien być dostosowany
    • indywidualnych preferencji co do wykorzystywanych technologii czy skryptów

    Im bardziej skomplikowane i nietypowe elementy oraz ich sposób działania zastosowano, tym wyższa cena za wykonanie. W związku z tym do każdej wyceny konieczne jest zapoznanie się przez nas ze wszystkimi widokami projektu graficznego.

  2. Ile czasu trwa kodowanie strony internetowej?
    Czas potrzebny na pocięcie i zakodowanie strony www zależny jest od podobnych czynników jak omówiony wyżej koszt cięcia strony internetowej, a ponadto naszego aktualnego obłożenia projektami. Przystępując każdorazowo do projektu określamy termin jego oddania i trzymamy się go jak tonący brzytwy. Zazwyczaj działamy bardzo szybko i w przypadku prostych projektów czas wdrożenia może wynieść zaledwie 2-3 dni.
  3. Skąd biorą się różnice w cenach kodowania strony?
    Kod strony może być przygotowany na wiele sposobów. Staranne zakodowanie strony wymaga więcej czasu i uwzględnia m.in:
    • Dokładne odwzorowanie projektu - zakodowana strona html jest w najdrobniejszych szczegółach podobna do dostarczonego projektu.
    • Dostosowanie strony pod urządzenia mobilne - Zwielokratnia to nakład pracy ponieważ wiąże się z oprogramowaniem każdej podstrony w wielu viewpointach (widokach dedykowanych dla konkretnego urządzenia: komputera, laptopa, tabletu czy smartfona)
    • Semantykę - Elementom na stronie przypisywane są odpowiednie tagi, zgodnie z ich znaczeniem. Często wymaga to większego nakładu pracy, jednak dzięki temu wyszukiwarka jest w stanie lepiej odczytać zawartość Twojej strony. Również osoby niepełnosprawne korzystające ze specjalnych programów będą mogły łatwiej poznać treść strony.
    • Optymalizację kodu pod wyszukiwarki (tzw. SEO) - Znamy się na pozycjonowaniu i wiemy jakie elementy w kodzie wpływają na polepszenie wyniku Twojej strony w wyszukiwarce. Jeśli w przyszłości będziesz chciał zdecydować się na pozycjonowanie, to pierwszym krokiem jest optymalizacja kodu Twojej strony. W tym przypadku otrzymasz to jako standard. Dodatkowo istnieje duża szansa, że posiadając odpowiednią treść na stronie, bardzo małym nakładem pracy "wskoczysz" na wysoką pozycję dla mało konkurencyjnych fraz. Więcej wskazówek na ten temat opisaliśmy na naszym blogu, w dziale Efektywna reklama.
    • Zgodność kodu witryny ze standardami - dzięki temu masz gwarancję, że strona będzie wyświetlać się poprawnie na możliwie największej liczbie nowoczesnych przeglądarek i urządzeń.
    • Przejrzystość kodu strony - dzięki czytelnie napisanemu kodowi możliwe jest łatwe dokonywanie w nim późniejszych zmian.
  4. Na czym polega cięcie i kodowanie strony?
    Polega to na zamianie statycznego obrazka przedstawiającego projekt strony w działającą witrynę, na której:
    • możesz przemieszczać się pomiędzy stronami
    • klikać na różne elementy
    • przeglądać galerię
    • itd.
    Jeśli chciałbyś natomiast móc samodzielnie w łatwy sposób zmieniać treść strony, to wiąże się to z wdrożeniem systemu CMS. Również oprogramowanie formularzy, tak aby po wypełnieniu wysyłany był e-mail lub inne zaawansowane funkcjonalności, to kwestie związane z programowaniem strony.
  5. Nie mam projektu graficznego. Co mogę zrobić?

    Możesz zlecić nam jego przygotowanie. Zajmujemy się wykonywaniem kompleksowych stron internetowych lub jedynie poszczególnych elementów. Zapraszamy do zapoznania się z kilkoma stronami, które ułatwią Ci decyzję o współpracy z nami:

  6. W jakim formacie powinien zostać dostarczony projekt graficzny?

    Branżowym standardem jest tworzenie projektów w programie Photoshop i dostarczanie plików w formacie .psd do dalszego wdrożenia. Projekty w każdym innym formacie komplikują znacznie cały proces (a co za tym idzie zwiększają również koszt wdrożenia) ponieważ mogą powodować niektóre z poniższych trudności:

    • niemożliwe jest dokładne mierzenie wielkości i odległości pomiędzy elementami, co utrudnia precyzyjne odzwierciedlenie projektu, w związku z czym całość musi być robiona "na oko"
    • elementy nie są umieszczone na osobnych warstwach, tak aby można było je dowolnie wyciąć
    • program obsługujący dany format pliku nie posiada dedykowanych narzędzi przyspieszających wycinanie wielu elementów projektu graficznego
    • proces cięcia i kodowania może angażować dodatkowo poza programistą również grafika obeznanego w obsłudze danego programu graficznego

Inne usługi

  1. Wykonanie logotypu

    W ramach usługi przygotowujemy kilka do kilkunastu projektów, z których wybierany jest jeden, a następnie dopracowywany. Gotowe logo dostarczamy w następujących formatach plików:

    • .ai - format wektorowy programu Illustrator umożliwiający skalowanie logo do dowolnych rozmiarów bez utraty jakości oraz wykorzystywanie na wszelkiego rodzaju nośnikach
    • .jpg - plik o stosunkowo niewielkich rozmiarach, idealny do stosowania na potrzeby internetu
    • .png - plik o nieco większych rozmiarach od .jpg, ale z przezroczystym tłem
    • .pdf - uniwersalny format wektorowy przeznaczony dla firm, które nie posiadają programu Illustrator aby móc otworzyć plik .ai

    Koszt przygotowania logotypu to 497 zł netto.

  2. Odwirusowanie strony internetowej

    Tego rodzaju usługi świadczymy jedynie w przypadku stron opartych o system cms Wordpress lub nie wykonanych na żadnym systemie cms/frameworku. W celu określenia ceny wykonania konieczne jest podesłanie nam danych dostępowych do:

    • serwera
    • panelu strony (jeśli istnieje)
    • panelu hostingowego lub do panelu PhpMyadmin

    Koszt wykonania usługi obejmuje:

    • odwirusowanie strony oraz bazy danych
    • zainstalowanie szeregu dodatkowych mechanizmów podnoszących bezpieczeństwo strony
    • poinstruowanie co do obsługi strony oraz panelu, tak aby zmniejszyć ryzyko kolejnych ataków

    Wykonując usługę minimalizujemy według naszej najlepszej wiedzy ryzyko pojawienia się kolejnych tego rodzaju problemów, ale nie jesteśmy w stanie udzielić 100% gwarancji na to, że nie powrócą one nigdy w przyszłości. Wszelkiego rodzaju programy komputerowe narażone są na tego rodzaju ataki i jedyne co można zrobić, to ograniczyć ryzyko ich wystąpienia. Niestety nawet największym firmom nie zawsze się to udaje.

  3. Przeniesienie strony internetowej na inny (lub docelowy) serwer

    Jeśli dopiero co wykonałeś u nas stronę, sklep lub inna aplikację internetową, to przeniesiemy i skonfigurujemy ją za darmo na Twoim serwerze. W przeciwnym przypadku może się to wiązać z pewnym kosztem, zależnym od wielkości serwisu lub innych szczegółów technicznych. Skontaktuj się z nami aby uzgodnić detale i otrzymać dokładną wycenę.

    Tak czy inaczej do uruchomienia strony na Twoim serwerze będziemy potrzebowali:

    1. danych dostępowych do serwera (FTP) (uzyskasz je od firmy, w której wykupiłeś tę usługę), a więc:
      • nazwa hosta
      • nazwa użytkownika
      • hasło
      • niekiedy mogą być potrzebne również dodatkowe informacje, np. typ protokołu połączenia lub numer portu
    2. danych dostępowych do domeny, a więc:
      • adres panelu logowania do domeny (w przypadku popularnych firm rejestrujących domeny może to być np. panel.home.pl, konto.nazwa.pl)
      • login
      • hasło
  4. Zmiany na stronie internetowej

    W przypadku chęci wykonania różnego rodzaju zmian na stronie internetowej konieczne jest przygotowanie listy wszystkich zmian, zawierającej w przypadku każdej zmiany adres (link) do podstrony, której zmiana dotyczy. Jeśli strona została wykonana przez:

    1. nas, to na tej podstawie będziemy w stanie wykonać wycenę
    2. firmę trzecią, to wykonania zlecenia będziemy mogli podjąć się jedynie na zasadzie stawki godzinowej (45-50 zł netto), a nie ustalonej z góry kwoty. Jest to spowodowane tym, że w tym przypadku nie wiemy tak naprawdę, co kryje się "pod maską", a nawet relatywnie proste strony składają się zazwyczaj z conajmniej kilkunastu tysięcy linii kodu. W przypadku bardziej rozbudowanych, mogą to być nawet setki tysięcy linii, tak więc określenie kwoty z góry miałoby więcej wspólnego z wróżeniem z fusów, a tym się nie zajmujemy =). W takim przypadku możemy przyjąć pewien górny limit kwot prac, tak abyś zobaczył ile byliśmy w stanie wykonać za założoną kwotę i zdecydować czy chcesz kontynuować prace.

    Do wykonania zmian będziemy potrzebowali również pełnych danych dostępowych do strony.

  5. Pakiet "Bezpieczna strona" (kopie oraz dbanie o bezpieczeństwo Twojej strony)

    W ramach pakietu dbamy o:

    1. Monitoring stanu Twojej strony internetowej
    2. Wykonywanie comiesięcznych kopii bezpieczeństwa Twojej strony
    3. Utrzymanie możliwie wysokiego poziomu bezpieczeństwa Twojej strony
    4. Aktualizację systemu CMS strony oraz wykorzystywanych wtyczek
    5. Przywrócenie strony do działania w przypadku awarii lub jej zainfekowania

    Koszt usługi to 60 zł netto miesięcznie i wykonywana jest w normalnych godzinach działania firmy.

    Jeśli potrzebujesz większego poziomu dostępności, szybszego czasu reakcji, posiadasz stronę wykonaną na innym systemie niż Wordpress lub jest to większa strona, to koszt ustalany jest indywidualnie.

    Jeśli Twoja strona jest w tym momencie zainfekowana, to na wstępie konieczne będzie zakupienie usługi odwirusowania, a dopiero później skorzystanie z tego pakietu.

  6. Zabezpieczenie strony Wordpress

    W ramach usługi wykonujemy szereg działań podnoszących bezpieczeństwo strony. Niektóre z nich to:

    1. zmiana adresu logowania do panelu
    2. dodanie pola captcha do ekranu logowania, tak aby utrudnić próby logowania botom
    3. zmiana domyślnego użytkownika "admin" na inną nazwę
    4. mechanizmy utrudniające odkrycie loginu jakiegoś użytkownika w systemie na podstawie adresów
    5. blokowanie adresów IP na pewien okres czasu po kilku nieudanych próbach logowania (zabezpieczenie przed atakami typu brute force)
    6. wymuszone wylogowywanie użytkowników po określonym czasie nieaktywności
    7. monitorowanie nieudanych prób logowania
    8. zmiana uprawnień dostępu do niektórych plików na serwerze
    9. uniemożliwienie edycji szablonu z poziomu WP
    10. utrudnienia w rozpoznaniu wersji WP poprzez ukrywanie jej w różnych miejscach
    11. rozmaite zabezpieczenia już na poziomie pliku .htaccess blokujące dostęp do strony jeszcze zanim zostanie wczytana
    12. podpięcie strony do czarnej listy firewalla 5G
    13. zablokowanie możliwości komentowania przez proxy
    14. zablokowanie dostępu do pliku z logami serwera
    15. zablokowanie wstrzykiwania podejrzanych stringów z zapytaniami do bazy danych
    16. zabezpieczenie przed atakami XSS
    17. zablokowanie dostępu do pliku xmlrpc.php używanego przez WP do funkcji pingback, a mogącego generować zbędny ruch na serwerze
    18. blokowanie robotów udawających robota Google
    19. skaner wykrywający czy pliki core WP oraz baza danych nie uległy podejrzanej zmianie
    20. zredukowanie spamu w komentarzach:
      • rozpoznawanie adresów IP, które najczęściej spamują
      • pole captcha przed wysłaniem komentarza
      • blokada wysyłania komentarza z zewnętrznych domen
      • automatyczne blokowanie komentarzy od osób, których wcześniejsze komentarze zostały oznaczone jako spam

    Koszt usługi to 200 zł netto.

    Wykonując usługę minimalizujemy według naszej najlepszej wiedzy ryzyko pojawienia się problemów z bezpieczeństwem oraz zawirusowania strony, ale nie jesteśmy w stanie udzielić 100% gwarancji na to, że nie uda się złamać zabezpieczeń. Wszelkiego rodzaju programy komputerowe narażone są na ataki i jedyne co można zrobić, to ograniczyć ryzyko ich wystąpienia. Niestety nawet największym firmom nie zawsze się to udaje.

  7. Hosting (serwer) strony internetowej, sklepu lub aplikacji

    Podczas naszego ponad 10-letniego doświadczenia w tworzeniu projektów internetowych mieliśmy okazję współpracować z bardzo wieloma, bardziej i mniej popularnymi firmami hostingowymi. Jako że klienci bardzo często pytają nas o polecenie konkretnej firmy, to zamieszczam poniżej subiektywny, krótki ranking godnych uwagi firm:

    1. Dhosting.pl - bardzo ciekawy hosting w cenie ok. 200 zł za rok. Nadaje się do szerokiej gamy zastosowań, dzięki opcji elastycznego skalowania, wraz ze zwiększaniem ruchu, dzięki czemu w przypadku zwiększania potrzeb hostingowych nie trzeba przenosić się na inny serwer, bo ten (wg. ich deklaracji) obsłuży nawet serwisy z milionowym ruchem. Nadaje się więc zarówno do małych stron, sklepów, portali, jak i systemów CRM. Dodatkowym atutem jest najlepszy (najbardziej czytelny) w mojej opinii panel zarządzania na rynku. Również support jest lepszy niż średnia rynkowa (niestety tylko mailowy). Reaguje przeważnie dość szybko, ale niekiedy trzeba wymienić o kilka ticketów zbyt dużo żeby uzyskać informację której się potrzebuje. Jedyną bolączką jaką do tej pory zaobserwowaliśmy są pewnego rodzaju problemy z przekierowaniem poczty firmowej na Gmaila, jeśli się z tego korzysta. Zamawiając z podanego linku zaoszczędzisz 5%, ale to nie dlatego polecamy ten hosting. Jest po prostu bardzo dobry i zdecydowanie wyróżnia się na rynku.
    2. Hekko.pl - bodajże trzecia największa firma hostingowa w Polsce, ale w przeciwieństwie do 2 pierwszych, posiadająca bardzo konkurencyjne ceny. Korzystamy od kilku lat z ich usług i dotychczas nie natknęliśmy się na żadne większe problemy. Polecałbym w przypadku stron i sklepów internetowych oraz być może systemów CRM.
    3. Ovh.pl - Duży międzynarodowy hosting, z siedzibiami w wielu krajach. Generalnie solidna firma, co do której można mieć raczej pewność, że nie zawinie się z dnia na dzień. Niestety w ciągu ostatnich kilku lat zaliczyli kilka większych wpadek z przestojami w działaniu. Na codzień jednak nie mam większych zastrzeżeń. Pewną wadą jest również ich panel zarządzania usługami, któy pomimo zmian w ostatnich latach, w dalszych ciągu uważam za dużo mniej intuicyjny od konkurencji.
    4. Home.pl - Drodzy, ale solidni. Bardzo przejrzysty i intuicyjny panel zarządzania usługami.
    5. Nazwa.pl - Lider na polskim rynku. Ponownie: drodzy, ale solidni.

Różne

  1. Czy udzielacie gwarancji na jakość wykonanej pracy?

    Udzielamy rocznej gwarancji, w trakcie której nanosimy poprawki do ewentualnych wykrytych niedoskonałości w ramach umówionej funkcjonalności. Dodatkowe elementy lub zmiany sposobu działania funkjonalności wyceniane są jednak osobno.

  2. Jak przebiega etap testowania projektu i zgłaszania uwag?

    Aby możliwie jak najbardziej, ułatwić i uporządkować ten proces mamy przygotowaną specjalną aplikację dostępną pod adresem crm.ewizjo.pl. Dane dostępowe do niej powinni otrzymać Państwo mailem, a jeśli nie, to proszę o kontakt i założymy wtedy takie konto.

    Po zalogowaniu do aplikacji należy na liście projektów wybrać ten, do którego uwagi chcemy zgłosić, a następnie korzystając z przycisku "Dodaj zadanie" opisać zmianę. Bardzo ważne jest aby w polu:

    • Adres strony - podać dokładny adres podstrony, do której zgłaszana jest uwaga. Jeśli więc chcemy np. zgłosić uwagę odnośnie działu "Kontakt", to w polu tym należałoby przykładowo podać adres: "http://moj-adres-strony.pl/kontakt".
    • Opis zmiany - opisać możliwie jak najdokładniej i jednoznacznie zmianę, którą chcemy nanieść. Najlepiej gdyby zadanie tyczyło się pojedynczej kwestii, a nie stanowiło całą listę. Jeśli jest potrzeba dodania kilku różnych uwag do tej samej podstrony, to dobrze gdyby zostały dodane jako osobne zadania. Dzięki temu będzie można je łatwo oznaczać, komentować, itp., co w przeciwnym przypadku byłoby nieco utrudnione i wprowadzałoby niepotrzebne zamieszanie.

    Po co korzystać z tego rodzaju rozwiązania?

    Gdybyśmy np. chcieli wysłać listę zadań do zrobienia tradycyjnie mailem, to z pewnością zaraz okazałoby się, że część zadań jest jasna i od razu zostałaby wykonana, a inne wymagałyby dodatkowego doprecyzowania. Po chwili mogłoby się okazać, że znalazły się jeszcze jakieś kwestie, które warto by zgłosić. W ten sposób powstałoby wiele list, niektóre pytania rozwinęłyby się w osobne, szerokie wątki i ostatecznie bardzo ciężko byłoby odszukać się w całej korespondencji. Dodatkowo w sytuacji kiedy nad projektem pracuje jednocześnie wiele osób, to taka wymiana informacji skomplikowałaby sprawę wielokrotnie. Przygotowany przez nas program niweluje te wady, a zadania trafiają od razu bezpośrednio do pracowników przypisanych do projektu. Każda ze stron widzi jaki jest status danego zadania i czy oczekuje ono na jakąś reakcję.

  3. Jak odnosicie się do zmian w trakcie realizacji?

    Przed rozpoczęciem projektu staramy się omówić dokładnie wszelkiego rodzaju szczegóły, tak aby uniknąć potencjalnych niejasności już w trakcie prac. W przypadku pojawienia się jednak ewentualnych uwag, o charakterze zmian lub doprecyzowaniem detali realizacji, tak że zwiększają one pierwotny zakres prac, tego rodzaju elementy wyceniamy dodatkowo. W przypadku drobnych, funkcjonalności możemy podjąć jednak decyzję o wykonaniu ich bonusowo. Zasadniczo jednak, podobnie jak w przypadku budowy domu, projekt realizujemy według ustalonego planu (projektu). Jeśli w trakcie realizacji koncept się zmienia, to niestety inwestor musi liczyć się z dodatkowymi kosztami.

  4. Jakie dane są potrzebne do tego aby móc wykonać jakiekolwiek modyfikacje na stronie?

    Wszystkie poniższe dane uzyskasz od swojej firmy hostingowej. Przeważnie powinieneś otrzymać je również w mailu wysyłanym zaraz po wykupieniu usługi hostingu (serwera). Potrzebujemy dostępu do kilku różnych elementów:

    1. FTP (lub innymi słowy serwera czyli plików strony). Na dane te składają się:
      1. nazwa hosta
      2. nazwa użytkownika
      3. hasło
      4. niekiedy mogą być potrzebne również dodatkowe informacje, np. typ protokołu połączenia lub numer portu
    2. Bazy danych i w tym celu potrzebujemy dostępu do jednego z dwóch poniższych:
      1. adresu panelu Phpmyadmin lub
      2. dostępu do panelu hostingowego (w którym znajdziemy samodzielnie dostęp do powyższego panelu), na który składają się:
        1. adres strony logowania do panelu
        2. nazwa użytkownika
        3. hasło
    3. Panelu zarządzania stroną (CMS), jeśli takowy posiadasz. Dane te uzyskasz od swojego wykonawcy strony:
      1. adres panelu
      2. nazwa użytkownika
      3. hasło

    Dobrze aby informacje te zostały dostarczone w czytelnej formie, tak aby jasne było jakiego rodzaju są to dane. Jeśli dane znajdują się na skanie, to prosimy o przepisanie ich i dostarczenie w formie tekstowej (możliwej do skopiowania).

  5. Dlaczego otrzymałem fakturę proforma za zamówienie zamiast faktury oryginał?

    Spokojnie, otrzymasz fakturę oryginał zaraz po opłaceniu proformy. Dzieje się to zazwyczaj tego samego lub następnego dnia roboczego po dokonaniu wpłaty za zamówienie.

  6. Otrzymałem wiadomość z informacją o naniesionych poprawkach, ale nie widzę nowych zmian na stronie.

    Aby skrócić czas ładowania, zoptymalizowane strony mają wbudowaną funkcję ładowania części plików z dysku użytkownika. Zatem przeglądarka internetowa czasami próbuje załadować starszą wersję pliku, który kiedyś pobrała. Aby wymusić załadowanie nowych plików, należy wyczyścić cache danej strony w przeglądarce. W Google Chrome i Mozilli Firefox można to zrobić poprzez wciśnięcie i przytrzymanie przez parę sekund Ctrl+R lub Ctrl+F5.
    Zaawansowane ustawienia ładowania plików ze stron internetowych znajdują się w przeglądarce internetowej każdego użytkownika.

Informacje dla developerów

  1. Jak najłatwiej przenieść stronę wykonaną na Wordpressie na inny serwer?

    W tym celu najczęściej korzystamy z wtyczek Duplicator lub BackupBuddy. Powinieneś otrzymać od nas komplet plików, które bez rozpakowywania należy umieścić w głównym katalogu serwera, na który wskazuje domena. Następnie należy przejść pod nowy adres strony i postępować zgodnie ze wskazówkami kreatora. W razie problemów przydatnym może okazać się zajrzenie do dokumentacji wyżej wspomnianych wtyczek.

Nie znalazłeś rozwiązania swojego problemu?

Napisz

Skorzystaj z szybkiego formularza
kontaktowego.

Zadzwoń

Tel. 609 120 192
(od pn do pt - godz. 8.00-16.00)