Każdy biznes jest inny i w związku z tym również potrzeby w stosunku do strony internetowej bywają różne. W związku z tym przystępując do każdego projektu przygotowujemy wycenę indywidualnie, w oparciu o potrzebne funkcjonalności. Strona firmowa zawierająca "typowe" elementy, jak np.:
kosztuje od ok. 2000 zł netto.
Działamy bardzo szybko, ale podobnie jak w poprzednim pytaniu- wiele zależy od ostatecznej funkcjonalności serwisu. Dokładny termin, którego zawsze dotrzymujemy, podajemy w momencie gdy ustalone są już wszystkie szczegóły na temat projektu. Orientacyjny czas przygotowania niektórych projektów podajemy poniżej:
Należy mieć również na uwadze, że wykonanie strony internetowej przebiega w etapach, w których w kilku miejscach nasze prace zostają wstrzymane aż do momentu otrzymania odpowiedniej informacji od Ciebie (np. akceptacja projektu graficznego). W związku z tym wiele zależy również od sprawnej komunikacji.
Procedura przygotowania strony internetowej może być różna, w zależności od stopnia rozbudowania projektu. Dla średnio skomplikowanych stron przedstawia się ona następująco:
Przygotowując stronę ponosisz jednorazową opłatę za jej stworzenie. Istnieją również koszty związane z jej utrzymaniem i są to domena (adres strony) oraz serwer (miejsce, w którym przechowywana jest twoja strona, tak aby była przez cały czas dostępna).
Koszt domeny zależny jest od firmy trzeciej ponieważ to u niej regulujemy tę opłatę. Zazwyczaj jest to kwota w przedziale: 60-120 zł netto.
Jeśli chodzi o opłatę za serwer, to wynosi ona 78 zł netto rocznie. Jeśli jednak przewidujesz ogromny ruch na stronie (setki tysięcy odwiedzin miesięcznie) i potrzebujesz mieć dostęp do serwera poprzez FTP, to być może w twoim przypadku lepsze będzie wykupienie indywidualnego hostingu. Zazwyczaj jest to jednak zbędne i generuje jedynie dodatkowe koszty.
Zamawiając u nas stronę internetową domenę oraz hosting otrzymujesz na rok za darmo.
Przeważnie nie. Niemal każdy projekt wykonujemy indywidualnie, od podstaw, w oparciu o wspólne ustalenia. Korzystanie z gotowych szablonów może być dobrym pomysłem jeśli posiadasz raczej niewielki budżet na wykonanie strony, a budowanie profesjonalnego wizerunku firmy leży na nieco dalszym planie.
Potrzebujemy analogicznych danych jakie podajesz w dowolnym programie pocztowym konfigurując swoją skrzynkę e-mail:
W przypadku niektórych skrzynek konieczne jest również podanie dodatkowych informacji, np. sposobu szyfrowania. Wszystkie te dane możesz zdobyć od swojej firmy hostingowej. Przydatne, choć nie bezwzględnie wymagane będzie również podanie adresu strony, na której można logować się do podanej skrzynki.
Strona internetowa, podobnie jak każdego rodzaju oprogramowanie podatna jest na ataki hakerskie oraz zawirusowanie. W przypadku indywidualnie tworzonych systemów, dużych stron czy portali tego rodzaju ryzyko jest mniejsze, natomiast w przypadku mniejszych stron, które wykonywane są mniejszym kosztem, a więc w oparciu o popularne systemy CMS, jak np. Wordpress ryzyko to rośnie.
Wspomniany Wordpress jest znakomitym systemem, o bardzo wielu zaletach, o czym świadczy fakt, że napędza ok. 1/4 całego światowego Internetu. Jest to więc zdecydowanie najbardziej popularny system, ale w związku z tym również wysoce podatny na wszelkiego rodzaju ataki hakerskie. Działanie hakerów polega przeważnie na wykorzystywaniu nowo odkrytych luk w oprogramowaniu i skanowaniu Internetu w poszukiwaniu stron potencjalnie narażonych na te luki, tak aby wstrzyknąć złośliwy kod. Najczęściej korzyścią takiego działania jest rozsyłanie spamu przez zaatakowaną stronę lub wspomaganie pozycjonowania własnych stron poprzez dodawanie na zainfekowanych stronach linków prowadzących do własnych zasobów.
Problemy jakie mogą wynikać z ataku na stronę to:
Należy wykonywać regularne aktualizacje systemu na jakim uruchomiona jest strona oraz zainstalowanych wtyczek. Przed każdą taką aktualizacją trzeba jednak wykonać bezwzględnie kopię bezpieczeństwa plików na serwerze oraz bazy danych. Przeważnie aktualizacja nie powinna w żaden sposób wpłynąć negatywnie na działanie strony, jednak mogą zdarzyć się sytuacje, w których wyniknie jakiś konflikt mechanizmów strony z aktualizacją i wtedy powinna być możliwość przywrócenia strony do poprzedniej wersji, z utworzonej kopii bezpieczeństwa.
Większość popularnych hostingów wykonuje automatycznie codzienne kopie Twojego serwisu i jeśli masz pewność, że w przypadku problemów możesz zwrócić się do swojej firmy hostingowej o przywrócenie danych z kopii, to możesz swobodnie wykonywać aktualizacje, niczym się nie martwiąc.
Jeśli natomiast nie potrafisz lub nie chcesz samodzielnie zajmować się tego rodzaju kwestiami, to możesz skorzystać z naszego pakietu Bezpieczna strona.
W firmie, w której masz wykupioną domenę należy zalogować się do panelu używając danych dostępowych, które podałeś podczas zakładania domeny. Następnie należy wybrać swoją nazwę domeny oraz opcję jej konfiguracji. Odszukaj teraz ustawienia, w których mowa o DNSach i w polach na nie należy wpisać:
Po zapisaniu zmian może potrwać do 48 godzin zanim domena zacznie wskazywać na nowy serwer.
Jeśli używasz maila, który ma w nazwie Twoją domenę, to upewnij się, że przed dokonaniem powyższych zmian zapisałeś kopię swoich maili na komputerze. Po przepięciu domeny na nowy serwer będzie konieczne założenie na nim skrzynek e-mailowych na nowo. Będą one wtedy puste dlatego właśnie należy przedtem utworzyć ich kopię.
Jeśli masz problemy z wykonaniem powyższych czynności, to podeślij nam dane dostępowe do swojej domeny, a więc:
i wykonamy wówczas te czynności za Ciebie.
Google w ostatnim czasie zmieniło swoją politykę odnośnie stosowania ich mapek na swoich stronach, wprowadzając opłaty. Dobra wiadomość jest taka, że za wyświetlenia mapek zapłacimy dopiero po przekroczeniu miesięcznego limitu 100.000 wyświetleń, a koszt na chwilę obecną to 2$ za każde 1000 dodatkowych odsłon, a więc niewiele. Aktualny limit i koszty można znaleźć tutaj: https://developers.google.com/maps/previous-pricing#maps.
Zła wiadomość jest taka, że nawet jeśli mieścimy się w darmowym limicie, to konieczne jest wykonanie pewnych zmian na stronie aby mapka wyświetlała się ponownie:
Czynności 1 i 2 musieliby wykonać Państwo we własnym zakresie, natomiast 3 i 4 leżałyby już po naszej stronie. Koszt wykonania usługi to pomiędzy 40, a 80 zł netto, w zależności od tego na ile potrzebna byłaby nasza asysta podczas wykonywania tych czynności.
Wordpress 06.12.2018r., po długim czasie przygotowań, wydał wreszcie nową wersję systemu- 5.0, w której największą zmianą jest wprowadzenie zupełnie nowego edytora i filozofii edycji treści. Niestety w związku z tym, że jest to tak duża i gruntowna zmiana, to nowy edytor nie jest wstecznie kompatybilny ze starszą wersją i może niekiedy powodować problemy w edycji stron przygotowanych przed tą aktualizacją. Jest jednak proste rozwiązanie, ktore w większości przypadków pomaga rozwiązać ten problem:
Cena zależy od funkcjonalności jakich potrzebujesz. Sklep umożliwiający wykonywanie wszystkich typowych funkcjonalności, jak np.:
kosztuje od ok. 3497 zł netto. Wszelkiego rodzaju dodatkowe funkcje są wyceniane osobno.
Rezygnując z elementów od 1 do 4 możliwe jest zmniejszenie kosztów wykonania.
Dodanie indywidualnych usprawnień i funkcjonalności może wpłynąć nieco na zwiększenie podstawowej kwoty za wykonanie sklepu internetowego. Przykładowe dodatkowe funkcjonalności, których nie wliczamy w podstawową cenę wykonania to m.in.:
Niestety nie jesteśmy w stanie określić ceny bez uprzedniego zapoznania się z opisem oczekiwanych funkcjonalności. Jeśli chodzi o wykonanie serwisu podobnego do:
Poniżej można znaleźć listę wszystkich wymagań, które można skopiować i wykorzystać w komunikacji z firmą oferującą usługi hostingowe, tak aby upewnić się, że ich oferta spełni oczekiwania. Serwer powinien:
Przykład takiego serwera, z którego mieliśmy okazję wielokrotnie korzystać: dhosting.pl lub cyberfolks.pl.
Cena kodowania strony internetowej zależy od kilku różnych czynników:
Im bardziej skomplikowane i nietypowe elementy oraz ich sposób działania zastosowano, tym wyższa cena za wykonanie. W związku z tym do każdej wyceny konieczne jest zapoznanie się przez nas ze wszystkimi widokami projektu graficznego.
Możesz zlecić nam jego przygotowanie. Zajmujemy się wykonywaniem kompleksowych stron internetowych lub jedynie poszczególnych elementów. Zapraszamy do zapoznania się z kilkoma stronami, które ułatwią Ci decyzję o współpracy z nami:
Branżowym standardem jest tworzenie projektów w programie Photoshop i dostarczanie plików w formacie .psd do dalszego wdrożenia. Projekty w każdym innym formacie komplikują znacznie cały proces (a co za tym idzie zwiększają również koszt wdrożenia) ponieważ mogą powodować niektóre z poniższych trudności:
W ramach usługi przygotowujemy kilka do kilkunastu projektów, z których wybierany jest jeden, a następnie dopracowywany. Gotowe logo dostarczamy w następujących formatach plików:
Koszt przygotowania logotypu to 497 zł netto.
Tego rodzaju usługi świadczymy jedynie w przypadku stron opartych o system cms Wordpress lub nie wykonanych na żadnym systemie cms/frameworku. W celu określenia ceny wykonania konieczne jest podesłanie nam danych dostępowych do:
Koszt wykonania usługi obejmuje:
Wykonując usługę minimalizujemy według naszej najlepszej wiedzy ryzyko pojawienia się kolejnych tego rodzaju problemów, ale nie jesteśmy w stanie udzielić 100% gwarancji na to, że nie powrócą one nigdy w przyszłości. Wszelkiego rodzaju programy komputerowe narażone są na tego rodzaju ataki i jedyne co można zrobić, to ograniczyć ryzyko ich wystąpienia. Niestety nawet największym firmom nie zawsze się to udaje.
Jeśli dopiero co wykonałeś u nas stronę, sklep lub inna aplikację internetową, to przeniesiemy i skonfigurujemy ją za darmo na Twoim serwerze. W przeciwnym przypadku może się to wiązać z pewnym kosztem, zależnym od wielkości serwisu lub innych szczegółów technicznych. Skontaktuj się z nami aby uzgodnić detale i otrzymać dokładną wycenę.
Tak czy inaczej do uruchomienia strony na Twoim serwerze będziemy potrzebowali:
W przypadku chęci wykonania różnego rodzaju zmian na stronie internetowej konieczne jest przygotowanie listy wszystkich zmian, zawierającej w przypadku każdej zmiany adres (link) do podstrony, której zmiana dotyczy. Jeśli strona została wykonana przez:
Do wykonania zmian będziemy potrzebowali również pełnych danych dostępowych do strony.
W ramach pakietu dbamy o:
Koszt usługi to 60 zł netto miesięcznie i wykonywana jest w normalnych godzinach działania firmy.
Jeśli potrzebujesz większego poziomu dostępności, szybszego czasu reakcji, posiadasz stronę wykonaną na innym systemie niż Wordpress lub jest to większa strona, to koszt ustalany jest indywidualnie.
Jeśli Twoja strona jest w tym momencie zainfekowana, to na wstępie konieczne będzie zakupienie usługi odwirusowania, a dopiero później skorzystanie z tego pakietu.
W ramach usługi wykonujemy szereg działań podnoszących bezpieczeństwo strony. Niektóre z nich to:
Koszt usługi to 200 zł netto.
Wykonując usługę minimalizujemy według naszej najlepszej wiedzy ryzyko pojawienia się problemów z bezpieczeństwem oraz zawirusowania strony, ale nie jesteśmy w stanie udzielić 100% gwarancji na to, że nie uda się złamać zabezpieczeń. Wszelkiego rodzaju programy komputerowe narażone są na ataki i jedyne co można zrobić, to ograniczyć ryzyko ich wystąpienia. Niestety nawet największym firmom nie zawsze się to udaje.
Podczas naszego ponad 10-letniego doświadczenia w tworzeniu projektów internetowych mieliśmy okazję współpracować z bardzo wieloma, bardziej i mniej popularnymi firmami hostingowymi. Jako że klienci bardzo często pytają nas o polecenie konkretnej firmy, to zamieszczam poniżej subiektywny, krótki ranking godnych uwagi firm:
Udzielamy rocznej gwarancji, w trakcie której nanosimy poprawki do ewentualnych wykrytych niedoskonałości w ramach umówionej funkcjonalności. Dodatkowe elementy lub zmiany sposobu działania funkjonalności wyceniane są jednak osobno.
Aby możliwie jak najbardziej, ułatwić i uporządkować ten proces mamy przygotowaną specjalną aplikację dostępną pod adresem crm.ewizjo.pl. Dane dostępowe do niej powinni otrzymać Państwo mailem, a jeśli nie, to proszę o kontakt i założymy wtedy takie konto.
Po zalogowaniu do aplikacji należy na liście projektów wybrać ten, do którego uwagi chcemy zgłosić, a następnie korzystając z przycisku "Dodaj zadanie" opisać zmianę. Bardzo ważne jest aby w polu:
Gdybyśmy np. chcieli wysłać listę zadań do zrobienia tradycyjnie mailem, to z pewnością zaraz okazałoby się, że część zadań jest jasna i od razu zostałaby wykonana, a inne wymagałyby dodatkowego doprecyzowania. Po chwili mogłoby się okazać, że znalazły się jeszcze jakieś kwestie, które warto by zgłosić. W ten sposób powstałoby wiele list, niektóre pytania rozwinęłyby się w osobne, szerokie wątki i ostatecznie bardzo ciężko byłoby odszukać się w całej korespondencji. Dodatkowo w sytuacji kiedy nad projektem pracuje jednocześnie wiele osób, to taka wymiana informacji skomplikowałaby sprawę wielokrotnie. Przygotowany przez nas program niweluje te wady, a zadania trafiają od razu bezpośrednio do pracowników przypisanych do projektu. Każda ze stron widzi jaki jest status danego zadania i czy oczekuje ono na jakąś reakcję.
Przed rozpoczęciem projektu staramy się omówić dokładnie wszelkiego rodzaju szczegóły, tak aby uniknąć potencjalnych niejasności już w trakcie prac. W przypadku pojawienia się jednak ewentualnych uwag, o charakterze zmian lub doprecyzowaniem detali realizacji, tak że zwiększają one pierwotny zakres prac, tego rodzaju elementy wyceniamy dodatkowo. W przypadku drobnych, funkcjonalności możemy podjąć jednak decyzję o wykonaniu ich bonusowo. Zasadniczo jednak, podobnie jak w przypadku budowy domu, projekt realizujemy według ustalonego planu (projektu). Jeśli w trakcie realizacji koncept się zmienia, to niestety inwestor musi liczyć się z dodatkowymi kosztami.
Wszystkie poniższe dane uzyskasz od swojej firmy hostingowej. Przeważnie powinieneś otrzymać je również w mailu wysyłanym zaraz po wykupieniu usługi hostingu (serwera). Potrzebujemy dostępu do kilku różnych elementów:
Dobrze aby informacje te zostały dostarczone w czytelnej formie, tak aby jasne było jakiego rodzaju są to dane. Jeśli dane znajdują się na skanie, to prosimy o przepisanie ich i dostarczenie w formie tekstowej (możliwej do skopiowania).
Spokojnie, otrzymasz fakturę oryginał zaraz po opłaceniu proformy. Dzieje się to zazwyczaj tego samego lub następnego dnia roboczego po dokonaniu wpłaty za zamówienie.
Aby skrócić czas ładowania, zoptymalizowane strony mają wbudowaną funkcję ładowania części plików z dysku użytkownika. Zatem przeglądarka internetowa czasami próbuje załadować starszą wersję pliku, który kiedyś pobrała. Aby wymusić załadowanie nowych plików, należy wyczyścić cache danej strony w przeglądarce. W Google Chrome i Mozilli Firefox można to zrobić poprzez wciśnięcie i przytrzymanie przez parę sekund Ctrl+R lub Ctrl+F5.
Zaawansowane ustawienia ładowania plików ze stron internetowych znajdują się w przeglądarce internetowej każdego użytkownika.
W tym celu najczęściej korzystamy z wtyczek Duplicator lub BackupBuddy. Powinieneś otrzymać od nas komplet plików, które bez rozpakowywania należy umieścić w głównym katalogu serwera, na który wskazuje domena. Następnie należy przejść pod nowy adres strony i postępować zgodnie ze wskazówkami kreatora. W razie problemów przydatnym może okazać się zajrzenie do dokumentacji wyżej wspomnianych wtyczek.
Skorzystaj z szybkiego formularza
kontaktowego.